Odporujem si? Mám v sebe zástupy ľudí. [W.W.]

středa 17. dubna 2013

Čo je šťastie? (Úvaha)

Už dávnejšie som sa zamýšľala nad tým, čo je vlastne šťastie. U človeka ho možno rozdeliť na dva druhy. Po prvé, keď človek má šťastie a po druhé, keď človek je šťastný.
Čo je však dôležitejšie? Mať šťastie a vyhrávať každý mesiac v lotérii tisíc eur, za ktoré si kúpime nový počítač,vlastnú televíziu do izby či niečo, čo by sme si veľmi želali,no naši rodičia by nám to len s ich vlastnou výplatou z práce nemohli len tak kúpiť,alebo je dôležitejšie mať zdravú rodinu,oboch rodičov,skvelých priateľov,dobré výsledky v škole a byť naozaj šťastný?
Podľa mňa v živote je najdôležitejšie to druhé.Byť šťastný.I keď nie vždy sa to dá mať stále skvelú náladu a usmievať sa. Určite sa nájdu aj bohatí ľudia,ktorí majú všetko čo chcú a sú smutní. Prečo? To netuším. Nie som bohatá a nezvyknem byť často ani smutná a preto si to tak celkom neviem predstaviť. No nazdávam sa, že to môže byť aj tým, že za peniaze si nemôžete kúpiť lásku, ani pravých priateľov. A nie to ešte zdravie.
Ja som šťastná. I keď nie vždy to na mne vidno. Som šťastná pretože mám rodinu, skvelého priateľa a veľa naozaj dobrých priateľov v škole,v spoločenstve i mimo nich.
Každý sa však na šťastie pozerá inak. Pre starých ľudí je možno šťastie, keď zvládnu prejsť zo svojho domu k obchodu a spať,pre mamičky je šťastím, keď sa ich dieťatko naučí chodiť,deti sú radi ak dostanú v škole jednotku, s ktorou sa môžu pochváliť a možno si vyslúžiť aj sladkú odmenu v podobe čokoládky alebo aj láskyplnej pusy od mamky,či hrdé potľapkanie pleca od otca.
No čo potom tí ľudia,ktorý v živote zdanlivo šťastie nemajú? Bezdomovci, deti bez rodičov,hladujúci, chorí alebo starí ľudia,ktorých rodina nechala napospas osudu,či dokonca sporo odeté „tety“ na ulici bez štipky sebaúcty,zarábajúce si na živobytie  Aké majú oni šťastie? Žiadne. Povie si mnoho ľudí. No ich šťastie je dokonca krajšie než to obyčajných ľudí. Kto z nás sa dokáže tak radovať z kúsku chleba a teplej polievky, útulného domčeka,alebo z pomoci priateľa? Kto dokáže milovať svojich rodičov viac ako deti,ktorých vlastný rodičia zomreli,prípadne sa ich neľútostne zbavili hneď  po narodení? Ich šťastie spočíva v tom,že sa nájde nejaká dobrá ľudská duša, ktorá súcití s ich situáciou a chce im pomôcť.
Šťastie sa nedá porovnávať. U každého je iné, stále sa mení. No čo je však šťastie? Wikipédia vraví, že šťastie je stav spokojnosti so životom. No je to naozaj len to? Ja si myslím,že je to omnoho viac. A čo si myslíte vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat